مسابقه مهربانی بین کودکان کار در مدرسه صبح رویش

کودکان کار به کودکانی گفته میشود که به خدمت گرفته و مجبور به کار میشوند و همین موضوع آنها را از تجربه دوران کودکی بی بهره ساخته و در نتیجه سلامت روحی و جسمی شان تهدید می شود.

آنها پیوسته فکر می کنند حقوق شان پایمال شده وقتی می بینند مجبور هستند برای به دست آوردن پول؛ شیشه ماشین مدل بالایی را تمیز کنند که کودکی هم سن خودشان در آن نشسته، حس تحقیر به آنها دست داده و خصوصیاتی مانند؛ نامهربانی، انتقام جویی و پرخاشگری در این کودکان شکل میگیرد.

تا کنون اقدمات زیادی از جمله: اهدا لباس گرم و غذا، امکانات تحصیل و… برای این کودکان انجام شده اما بیشتر به سلامت روح و اندیشه آنها پرداخته شده است.

در این راستا موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان که سعی در ترویج فرهنگ نیکی و مهربانی بین کودکان عموم جامعه را دارد این بار درصدد است این فرهنگ را بین کودکان کار و خیابان نیز ترویج داده تا شاید با تقویت روحیه ی مهربانی به سلامت روح و اندیشه آنها کمک کند.

به همین جهت حدود ۳۰۰ جلد کتاب کودکان نیکوکار که با حمایت شرکت محترم فودلند به چاپ رسیده در اختیار مدرسه صبح رویش که در زمینه تحصیل کودکان کار تلاش می کند گذاشته شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها