برگزاری مراسم جیرجیرونه از آئین های کهن روستای برزرود به همراه کودکان نیکوکار روستا

یکی از اهداف مهم موسسه کودکان نیکوکار موعود ایرانیان آموزش و ترویج فرهنگ نیکوکاری به کودکان و نوجوانان است تا فرهنگ های غنی و ارزشمند در دل کودکان زنده، و آئین ها حفظ، و نسل به نسل انتقال یابد.

در این راستا بسیار خرسندیم، می توانیم در کنار جوانان غیور روستای برزرود در برگزاری مراسم جیرجیرونه که از آئین های کهن این روستا است شرکت کنیم.

اهالی روستا هر کجا که باشند خود را به روستا رسانده و شب قبل از عید فطر به اجرای مراسم کهن جیرجیرونه میپردازند.

جیرجیرونه یک جشن سنتی است که ریشه در فرهنگ کهن این روستا دارد و از آئین های ماه مبارک رمضان است.

این مراسم در شب عید فطر و بعد از نماز مغرب و عشاء در روستا برگزار و جوانان روستا اعم از زن و مرد به صورت خانوادگی و ناشناس به درب منازل اهالی روستا رفته و پس از خواندن اشعاری زیبا که با صدای خوش کودکان همراه است هدایایی از صاحبان خانه دریافت که خرج روستا میشود.

اهالی روز عید فطر نیز پس از اقامه نماز عید به صورت خانوادگی به پاکسازی روستا از زباله میپردازند و پس از اتمام کار دور هم جمع شده و جشن شادی برگزار می کنند.

موسسه موعود ایرانیان ضمن اهدای کتاب به کودکان حاضر از زحمات این عزیزان بابت حفظ فرهنگ و آئین‌های کهن قدردانی می نماید.

در همین راستا روز شنبه ۳ تیر ۹۶ جناب آقای مسگری از جوانان عزیزی که در راه حفظ آئین های روستا بسیار تلاش میکنند در دفتر مرکزی خیریه موعود ایرانیان حضور به هم رساندند. ایشان ضمن گفتگو با مدیر عامل موسسه تعدادی کتاب تحویل گرفتند تا مسابقه ی کودک مهربان با هدف تشویق کودکان به انجام کار نیک در این مراسم برگزار گردد و کتابها به کودکان حاضر اهدا گردد.

موسسه موعود ایرانیان از دهیار محترم، اهالی، گروه نواندیشان برزرود و جوانان نیکوکار روستا به ویژه آقای مسگری و همه عزیزانی که در این مراسم شرکت میکنند قدردانی و تشکر مینماید.

پی نوشت: روستای برزرود از توابع بخش مرکزی شهرستان نظنز واقع در استان اصفهان است‌ این روستای بسیار زیبا و سرسبز از قدمت بالایی برخوردار و بعضی می گویند شکل گیری آن به قبل از اسلام برمیگردد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها